Cum poti slabi daca ai diabet


Cum poti slabi daca ai diabet

Diabetul este o boala care devine o parte inseparabila a celui care sufera de aceasta afectiune. Atunci cand suferi de diabet, nivelul de zahar din sange si din urina creste. Astfel, persoanele diebetice trebuie sa tina sub control nivelul de zahar si sa adopte un stil de viata sanatos. Greutatea este un factor important care poate influenta sanatatea diabeticilor. Pierderea in greutate duce la o imbunatatire vizibila a sanatatii persoanelor care sufera de diabet. Printre beneficiile pierderii in greutate se numara scaderea nivelului de zahar din sange, reducerea tensiunii arteriale si a colesterolului. Persoanele diabetice trebuie sa includa in stilul lor de viata si miscarea si exercitiile fizice. Este astfel recomandat sa faca miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi. Aceste minute de miscare duce la o mai mare flexibilitate. Si mersul pe jos este una dintre modalitatile prin care diabeticii pot face miscare zilnic. O alta problema cu care se confrunta diabeticii este urinarea frecventa. Acest lucru poate duce insa la deshidratare. Astfel, diabeticii trebuie sa bea cantitati importante de apa, pentru a preveni deshidratarea.

Persoanele care sufera de diabet trebuie sa evite grasimile si alimentele uleioase, procesate sau semipreparate. De asemenea, bauturile dulci carbogazoase nu trebuie sa se regaseasca in dieta. Toate aceste alimente si bauturi pot inrautati starea de sanatate a unui diabetic. Din dieta celor care sufera de diabet nu trebuie sa lipseasca alimentele bogate in fibre, precum cerealele integrale.

De asemenea, trebuie sa consume cat mai multe legume si fructe proaspete. Persoanele diabetice trebuie sa aiba un program strict de alimentatie in cursul unei zile, format din trei mese principale si 2 gustari. Micsorarea cantitatilor de carbohidrati din alimentatie ajuta la scaderea in greutate. Iata mai jos cateva sfaturi care te vor ajuta sa slabesti in mod sanatos daca suferi de diabet:

1 Redu cantitatea de amidon – Persoanele diabetice trebuie sa reduca cantitatea de amidon pe care o consuma zilnic. Este indicat sa renunti la paine alba, in favoarea celei negre sau integrale. In magazine exista si alimente cu un indice glicemic redus. Introdu in dieta ta painea neagra sau de secara, pastele integrale si orezul brun. Aceste alimente ajuta la echilibrarea nivelului de zahar din sange si controleaza apetitul.

2 Consuma multe fructe si legume – Fructele si legumele proaspete au numeroase beneficii pentru sanatate si sunt o sursa importante de vitamine, minerale si fibre. Renunta la semipreparate si alimente prajite pentru o portie de orez brun cu rosii uscate, paste cu legume sau o salata cu legume verzi.

3 Renunta la alcool – Persoanele cu diabet care vor sa slabesca trebuie sa renunte complet la consumul de alcool.

4 Evita grasimile – Dietele sarace in grasimi si alimente procesate sunt indicate in special pentru personale cu diabet care vor sa slabeasca. Aceste diete contribuie la eliminarea kilogramelor in plus, dar si la dobandirea unui stil de viata sanatos. Alege produsele lactate fara grasime si indeparteaza grasimea si pielea atunci cand consumi carne de pui.

5 Consuma fasole – Din dieta ta nu trebuie sa lipseasca fasolea, mazarea sau lintea. Aceste legume au continut ridicat de fibre si juta la controlarea nivelului de zahar din sange.

6 Redu caloriile – Atunci cand tii un regim de slabire trebuie sa reduci treptat caloriile. 1200 de calorii pe zi asigura energia necesara pentru desfasurarea normala a functiilor organismului si a activitatilor zilnice ale unui individ. Asigura-te ca dieta ta este compusa din alimente sanatoase, bogate in vitamine, minerale si antioxidanti.

7 Nu renunta la micul dejun – Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Consuma alimente sanatoase, care sa iti ofere energie pentru intreaga zi.

8 Consuma fibre – Alimentele bogate in fibre imbunatatesc sensibilitatea la insulina si controleaza nivelul de zahar din sange.

9 Evita sarea – Cand suferi de diabet, incearca sa eviti alimentele cu un continut ridicat de sare si sodium. De asemenea, alimentele cu aditivi sau semipreparatele trebuie excluse din dieta.


10 Ia vitamine
– Este indicat sa suplimentezi zilnic aportul de vitamine. Poti lua in fiecare zi o tableta de multivitamine, care sa contina vitamina E, magneziu si crom.

11 Evita stresul – Atunci cand esti stresat, organismul produce un hormon, cotizol. Acesta mareste nivelul de zahar din sange si creste tensiunea. Atunci cand ceva te supara, incearca sa te relaxezi, sa te gandesti la ceva pozitiv sau sa asculti o muzica linistitoare.

12 Fa miscare – Exercitiile fizice regulate protejeaza organismul impotriva bolilor cardiovasculare, diabetului, obezitatii si ajuta la controlul nivelului de zahar din sange. Exercitiile aerobice te vor ajuta sa iti intaresti inima si sa iti tonifiezi muschii.

astept comentariile voastre sau Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s